Prav zato so ameriški raziskovalci z inštituta za raziskave raka Fred Hutchinson v sklopu preventivnega raziskovalnega programa Women's Health Initiative opravili doslej najobsežnejšo raziskavo, v kateri so osem let ocenjevali uporabo multivitaminov pri 162.000 zdravih pomenopavznih ženskah.
Skoraj polovica udeleženk raziskave je vitamine jemala redno, med njimi so bile predvsem telesno dejavne, izobražene ženske z nizkim indeksom telesne mase, ki so uživale veliko sadja in zelenjave in niso kadile. Raziskovalci so bili nad rezultati presenečeni.
Osemletna uporaba multivitaminskih pripravkov ni pokazala zmanjšanja tveganja za pojav pogostih vrst raka ali za obolevnostjo za srčno-žilnimi boleznimi. Ker je raziskava zajela tako velik vzorec žensk iz 40 središč Združenih držav Amerike, lahko rezultate posplošimo na vse zdrave žensk, meni vodja raziskave dr. Marian L. Neuhouser. In kaj Neuhouserjeva svetuje ženskam v pomenopavzi? Namesto tabletk naj raje uživajo zdravo prehrano oziroma naravne (biorazpoložljive) vitamine in minerale.

